Reklam

Merhaba abiler, ablalar, arkadaşlar. Ben 17 yaşındayım. Anadolu lisesi Lise 4′e geçmiş bulunuyorum. Şu an için YGS/LYS’de herhangi bir istediğim bölümü kazanamazsam bu bölüme başvurmak istiyorum. Yazmak, sevdiğim bir iştir. 6 yaşından beri bilgisayar ve internet kullanıcısıyım. Ayrıca webmasterım, yani web ile ilgileniyorum. Sitede yapılan on parmak hız testinde 3 dakikada hatasız büyük küçük ve noktalama işareti duyarlı 200-220 kelime arası yazabiliyorum. KPSS Ortaöğretim sınavlarından 70 net çıkaracağıma eminim, kendim için zor birşey olarak görmüyorum. Fakat tek sorun anadolu lisesi çıkışlı olmam, yani anadolu lisesi çıkışlı olmam bu bölümü kazanmama engel mi ? Ayrıca F klavye hiç kullanmadım, q klavye gözü kapalı bile yazabiliyorum. Klavye mülakatında q klavye kullanabiliyor muyuz ?  Şimdiden verilen cevaplar için çok teşekkür ederim. Ayrıca tam olarak çalışma şartları nelerdir ? Öğretmenlik gibi atamalar çok mu zor ? İşe başladığımızda sadece F klavye mi kullanabiliyoruz ?

Herkes merak ettiği soruları yazar bilenlerde cevap verirse bilgi sahibi olmuş oluruz zabıt katipliği hakkında. İyi çalışmalar.


Dikkat: Sitemizde yayınlanan yazıların tüm hakları saklıdır. Yazıların tamamen veya kısmen kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. İhlal eden siteler ve yöneticileri hakkında Ankara C. Başsavcılığında yasal takip başlatılmaktadır.


Bu yazı için 66 yorum yapılmış yorumları alt kısımdaki yorumlar bölümünden görebilir yorum yapabilirsiniz.

Reklam


Kategori: Bilgi Alışverişi, Katiplik  Etiketler: , , , , ,
Bu yazı için 66 yorum yapıldı.


Katipler.Net haber listesine "E-Mail Adresinizi Ekleyin" Gelişmelerden Anında Haberdar Olun !!!

E-Mail Adresiniz:

Açılan sayfada doğrulama kodunu yazarak "complete" butonuna tıklayınız. Onay maili gönderilecektir.

  1. Editör Editör says:

    Lordhaseky ‘ Anadolu lisesi çıkışlı olmanın bir dez avantajı yok sertifika aldığın zaman herşey eşit. Zaten adliyedeki katiplerin bir çoğu düz veya anadolu lisesi çıkışlı meslek lisesi mezunları o kadarda çok değil. Klavye sınavında isteyen f isteyen q klavye ile yazabiliyor. İşe girdikten sonrada f klayvyeye geçmek gibi bir şart yok önemli olan yazmak q yada f fark etmez. Çalışma şartları yerine göre amire iş arkadaşlarına göre değişiyor. Her sene alımlardan sonra yaklaşık 20 25 arkadaş bu işten istifa ediyor. Eğer iş bulunduğunuz yerde çok yoğun, amiriniz anlayışsız ve iş arkadaşınızda size iş öğretmekten yana değilse çekilmez bir iş olur. Atamaları çok zor değil klavye sınavını bir çok kişi geçiyor ancak mülakat önemli 5. 6. kez klavye sınavını kazanıp mülakatta elenenler var. Asıl sınav mülakat yani. Maaş durumuda 1500 1600 TL arası şuan mesai ile birlikte.

  2. Hatice says:

    Lord benden sana tavsiye yaşında gençken gerekiyorsa üniversite sınavına 2 3 kez gir daha düzgün bir memurluk bul. Bu işte amirin ya c. başsavcısı oluyor ya ağır ceza mahkemesi hakimi. O insanların kahrı çekilmiyor. Keşke kafam biraz daha fazla çalışsaydıda üniversite kazanıp gitseydim ama yinede buna şükür tabi en son düşündüğünüz memurluk olsun bu iş. İmkan varsa başka memurluk bulun. 2 yıllık memurum ben icra müdürlüğüne geçmeye çalışıyorum.

  3. Fahri says:

    Valla çok yazmak fayda etmiyor Yargıtay katiplik sınavında gördük. Dakikada 90 95 yazanı almadılar 40 50 tane 30 yazanı aldılar. Torpil lazım biraz bu işte.

  4. SONSUZ OL says:

    İş sıkıntılı olabilir ama başka iş ne yapalım bak editör ne diyo 1500 1600 TL elinize geçer diyor :) Özel şirketlerde verecekleri max 600 700 Tl memurluk her zaman iyidir.

  5. Sevim says:

    İyide mülakattada ne yapalım tutmuşlar bülent ersoy’un kadın olmak için ameliyat olduğu tarihi sormuşlar. Yok zıkkım ne diye sormuşlar almak istemediklerine herşeyi sormuşlar yani. Hatta bir arkadaşa 10 soru sormuşlar 9 unu bilmiş onuda almamışlar.

  6. Zeliha61 says:

    Peki editör on parmak nasıl çalışmalıyız ? Kağıttanmı ekrandanmı çalışalım. Son sınavlarda adliyelerin çoğunda ekrandan yapılmış sınav. En son yargıtay danıştayda ekrandan yapmış.

  7. KATİBE ADAYI says:

    Zeliha ben her ikisindende çalışıyorum her ihtimale karşı hem kağıttan hem katipler on parmaktan. On parmak sayfası hızlanmama yardımcı oluyor hatta.

  8. Editör Editör says:

    Eğer on parmağı yeni öğreniyorsanız tam olarak tuşların yerini kavramadıysanız yanıza on parmak metni veya normal bir kitap alın monitörü kapatın ve klavyeye kesinlikle bakmayın bu şekilde bol bol çalışın. Tam olarak tuşların yerini öğrendikten sonra hızlanmak için on parmak sayfasından metin veya kelime çalışması yapabilirsiniz. Yaptığınız cümle ve kelime egzersizleri zamanla kelime sayınızı artıracaktır.

  9. afra0687 says:

    arkadaşım.. bu genç yaşta katip olupta kendini yakma… git doktor ol mühendis ol. öğretmen ol. katip olma.. ayrıca katiplik sadece yazma işi değil.. benim klavyeyle çok işim olmuyor.. başka hedefler belirle.. katipliği 35 yaşına yakın eğer bir mesleğe sahip olamazsan düşün..

  10. KATİPPPP says:

    arkadaşım bence senin için hiç bir sorun yok, ama şunu kesinlikle belirtmeliyim ki ben adana’ da kazandım. Adana da F klavyeye büyük önem veriyorlar ayrıca artık dünya klavyesi F klavye oldu, yani bu yüzden senin F klavyeyi öğrenmeni tercih ederim..

  11. efendyy says:

    lise mezunlarına kpss kalkmadımı yahu

  12. ali says:

    icra memuru olmak için ne yapmak lazım sayın arkadaşlar ve editör yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler şimdiden.

  13. PaRaDoX says:

    arkadaşlar bende yargıtay katipliği kazandım. Kurum çok önemli imiş ve benim kurum en iyilerden biriymiş onu öğrendim. Severek yapacağım bir iş allah bu işi isteyerek yapacak herkeze nasip etsin.

  14. Nurdan says:

    Ali icra memurluğunun belli bir şartı yok bazen icra dairesinde memur lazım olursa katiplerden bi tane alıyorlar. Orda bile bazen torpil dönüyor yani :)

    Afra0687 kesinlikle katılıyorum eğer imkanınız kapasiteniz varsa okuyun başka bir iş bulun son tercihiniz olsun katiplik.

  15. lordhaseky says:

    Yazılı mülakatta illa 10 parmak mı kullanmak gerekiyor klavyeyi? Ha bide benim bu işe yakın bakmam, ilk olarak seveceğim bir meslek ve rahatsızlığım yüzünden koşuşturmacalı,sürekli ayakta durabilen meslekleri tercih etmemem gerekiyor.Katiplik masabaşı bir iş olarak biliyorum ama siz daha iyi bilirsiniz.Maaşıda bence fena değil, günümüz Türkiye’sinde çok çok iyi bir maaş.Bazı abilerimiz,ablalarımız,arkadaşlarımız mesleğin sıkıntısından bahsetmişler.Aslında haklısınız işe ilk başladığımızda tecrübesiz ve bize çok iş yükleyipte yardımcı olmayan meslektaşlar olursa hiç çekilmez.Gülü seven dikenine katlanır misali, kazanırsam eğer bende öyle olacağım.

  16. themyth55 says:

    iyi akşamlar… yedek konusunda birşey sormak istiyorum. yargıtayda yedeklere kalanlar ne olacak. alım olurmu yedekten yani ilk kaç yedek şanslıdır. saygıyar

  17. 33lü says:

    arkadaşım yedeğe sıra gelmesi çok zor yargıtayı adliye ile karıştırmayın herkes başvurup yerleşmiştir nedeni şu iyi bir kurum ankara kim istemez ki ayrıca sabıkası ve sorunlu olanlar olsaydı kesinlikle mülakatta asıl olarak isimler belirtilmezdi ha şu olur kazanan birileri çok yüksek puan almışlarsa 90 95 arası puanı olan biri başka kuruma geçerde yer boşalırsa o zamanda meçhul yargıtay büyük bir kurum en üst makam yedek alacağına tekrar sınav açıp akraba eş dost alımına yer verir üzülerek yazıyorum ama gerçek bu bilginize saygılarımla

  18. B.Çekmece says:

    Yaşın küçük burada sana çocuk muamelesi yaparlar. Bi nevi eleman gözüyle bakarlar sana. oğlum yaşındasın oğlumdan küçüksün laflarını duyarsın ;) Sana abi tavsiyesi , kpss sağlam çalış daha iyi bir bölümde kadro’lu olarak atan… En rahatı polis olmak .;)

  19. qQarcherQq says:

    bence sana tavsiyem yaşın gençken şimdiden BİLGİSAYAR YAZILIM özellikle VERİ TABANI programcılığına yönel kendini bu dalda geliştir eğer web gibi bunu kavrarsan 20-21 yaşlarına geldiğinde üniversite kazanamasanda bilgisayarla ilgili 4-5 aylık bi eğitime girer sertifika alırsın ve zeki birisin sanırım bu alanlarda ayda 4-5bin TL kazanırsın ama yaşın 22-23 geldiğinde bilgisayarla ilgli bişi yapamassan katiplik yolu gözükür :)

    ama eğer bu mesleği yapmak istiyorsan Adelet MYO oku üniversitede
    daha bu yaşta bunları düşünmen iy mi kötü mü kararsız kaldım :D

  20. lordhaseky says:

    @qQarcherQq

    Adalet MYO okurken, aynı zamanda KPSS – B (Ortaöğretim) sınavına girip tercih yapabiliyor muyuz hocam?