17
Mar
Yazar: | Okunma: 17.906 | Cevap: 32
Reklam

Soru: Bu uyap programını nasıl ögreneceğiz arkadaşlar? Yeni başlayacak olan katip arkadaşlarım birbirimize yardımcı olalım ve eğer katip arkadaşlar da varsa onlardanda yardım bekliyoruz…

Cevap: Uyap Programı: Kısa adıyla uyap olarak bilinen “ulusal yarğı ağı projesi”dir. Tüm Türkiye genelinde adalet hizmetlerinin en hızlı ve verimli olarak kullanılması amacıyla kullanılmaya başlanılmıştır ve sürekli gelişmektedir. Uyap programı sadece adalet ağı bulunan bilgisayarlarda çalışır. Yani normal ev bilgisayarında ağa bağlı olmadığı için çalışmaz. Uyap programında yapılan işlemlere örnek verecek olursak, mesela Samsun’da hakkında yargılama yapılan kişinin adli sicil kaydında İzmir 12. Sulh Ceza Mahkemesinde kayıt görünmektedir. Bu adli sicil kaydının içeriğinin istenilmesi için İzmir mahkemesine istek yapılmalıdır. Bu işlem daha önce Samsun mahkemesinin İzmir mahkemesine yazı yazarak posta yoluyla İzmir’e ulaştırması İzmir Mahkemesininde bu yazıya cevap yazarak yine posta yoluyla Samsun’a iletmesi yoluyla gerçekleşiyordu. Bu işlem hem kağıt hemde posta masraflarına neden oluyordu. En önemlisi ise evrağın gelişi gidişi büyük zaman kaybına neden oluyordu. Uyap sayesinde yazılan yazı sistem aracılığıyla saniyeler içerisinde karşı mahkemeye iletilmektedir. Yine istek yapılan mahkeme birimide yazdığı cevabi yazıyı ve yazıya ek belgeleri uyap sistemi aracılığıyla anında karşı mahkemeye iletebilmektedir. Bu sayede hem kağıt posta masrafından kazanç sağlanırken hemde zamandan büyük kazanç sağlanmaktadır.

Uyap Eğitimi: Göreve yeni başlayan Adalet Bakanlığı personellerine programı tanımaları için bir veya iki haftalık uyap eğitimi verilmektedir. Bu eğitimler komisyonlarda görev yapan modül temsilcileri tarafından verilmektedir. Bu eğitim ön bir tanıma amaçlı olup programın tamamen kullanımı belirli bir zaman almaktadır. Programı asıl olarak görevlendirileceğiniz birimdeki iş arkadaşınızdan öğreneceksiniz. Ayrıca bakanlık tarafından hazırlanan dökümanlarında programı tanıma konusunda büyük yardımları olacaktır. Yine bakanlıkça hazırlanan sesli ve görüntülü uyap uzaktan eğitime giriş yaparak birimlerde yapılan iş ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilirsiniz. Uyap uzaktan eğitimleri göreve yeni başlayan tüm personelin tamamlaması gerekmektedir. Eğitimi tamamlayan personellere bakanlık tarafından sertifika da verilmektedir.

Merak ettiğiniz konularda sorularınızı konu altında sorabilirsiniz. Adliye çalışanı arkadaşlarımız yardımcı olacaklardır.


Dikkat: Sitemizde yayınlanan yazıların tüm hakları saklıdır. Yazıların tamamen veya kısmen kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. İhlal eden siteler ve yöneticileri hakkında Ankara C. Başsavcılığında yasal takip başlatılmaktadır.


Bu yazı için 32 yorum yapılmış yorumları alt kısımdaki yorumlar bölümünden görebilir yorum yapabilirsiniz.

Reklam


Kategori: Uyap Eğitimi  Etiketler: , , , , , ,
Bu yazı için 32 yorum yapıldı.


Katipler.Net haber listesine "E-Mail Adresinizi Ekleyin" Gelişmelerden Anında Haberdar Olun !!!

E-Mail Adresiniz:

Açılan sayfada doğrulama kodunu yazarak "complete" butonuna tıklayınız. Onay maili gönderilecektir.

  1. fatuu says:

    her adliyede eğitim olacak mı?

  2. MüniR says:

    Öğrenirsiniz Elbet, gideceğiniz Kalemlerdeki Deneyimli Arkadaşlar Mesleğide, UYAP ıda öğretir zamanla olacak şeydir. İlk Başta Zorluk Yaşarsınız Elbette Yeterki işinizi isteyerek Yapın …

  3. MüniR says:

    1-2 Haftalık Kurs Olabilir Komisyondan Komisyona Değişebilir Ancak Teoride değil Uygulamada Öğrenirsiniz Herşeyi…

  4. umt says:

    uyap da hata yaptığımızda ne olcak peki…

  5. Fatih says:

    Selam. uyap o kadar zor değil sadece sekmesi çok. dedikleri gibi çalışan arkadaşlar yeni başlayanlara gayet güzel şekilde yardımcı oluyorlar. hata yaptığın zaman. son durumu söylüyorum. bakanlıktan geri düzeltilebiliyor. yani geri dönüşü yok diye düşünmeyin. tabi hata yapmamanız mesleki kariyeriniz için önemli bişey. dikkatli olmak lazım. kurs konusunda her adliyede böyle bir imkan yok.

  6. aysu says:

    cik katipleri nasıl bir eğitimden geçiyor peki, onların eğitim seminerleri nerede oluyor. ayrıca cik katipleri ne kadar sürede işe başlıyor ve soruşturmada neyi soruşturuyorlar yapılan şikayetlerin önemi var mı , evraklar nereye gidiyor. biraz bilgi lütfen.

  7. kara KARTAL :) says:

    basittir herhalde ya arkadaşın biri demiş farklı sekmelerin çokluğu kafanızı karıştırabilir bence en fazla bir ayınızı alır bazılarının almaz bile siz yeter ki öğrenmeyi isteyin sorun olmaz.

  8. ksk2004 says:

    talep düzeltme formu ile yanlış yaptığın hata düzeltilecek umt diyorki:

    uyap da hata yaptığımızda ne olcak peki…

    Yorumu beğenenler:2

  9. muallim 42 says:

    sayın editör bu uyap programını öğrenmek için bir kitap falan varmı tavsiye edebileceğiniz yoğunluktan bize hiç iş falan gösteren olmuyor ben 1 hafta oldu başlayalı daha hiç bir şey öğrenemedim lütfen böyle bir kaynak varsa yardımcı olurmusunuz çok üzülüyorum bu konuda nasıl yapıcak diye şimdiden çok teşekkürler

  10. Editör Editör says:

    muallim 42 diyorki:

    sayın editör bu uyap programını öğrenmek için bir kitap falan varmı tavsiye edebileceğiniz yoğunluktan bize hiç iş falan gösteren olmuyor ben 1 hafta oldu başlayalı daha hiç bir şey öğrenemedim lütfen böyle bir kaynak varsa yardımcı olurmusunuz çok üzülüyorum bu konuda nasıl yapıcak diye şimdiden çok teşekkürler
    Yorumu beğenenler:0

    Katipler.Net ve Adalet Bakanlığı görüşmeleri sonucu ortak bir platform oluşturuluyor çalışmakta olan ve yeni başlayacak personellerin kullanabileceği. Hangi iş nasıl nerden yapılır öğrenebileceksiniz. Merak ettiklerinizi sorabileceksiniz. Bildiğiniz konularda sizde yardımcı olabileceksiniz diğer personellere. Ayrıca her türlü örnek karar müzekkerelere de ulaşabileceksiniz. Çok kısa zamanda faaliyete geçiyor bu sistem.

  11. muallim 42 says:

    çok teşekkürler biraz rahatladım ama bir an önce öğrenmek istiyorum herkese başarılar yeni işinde:) başta bana

  12. necip fazıl üstad.. says:

    muallim 42 diyorki:

    çok teşekkürler biraz rahatladım ama bir an önce öğrenmek istiyorum herkese başarılar yeni işinde:) başta bana

    Yorumu beğenenler:1
    Allah razı olsun sanada başarılar gerçeketn zor bi uygulama, tez zamanda öğrenmek ümidi ile herkese hayatta,yeni işinde ve de UYAP ta başarılar………..:):)

  13. Yeni Katip says:

    Editör diyorki:

    muallim 42 diyorki:

    sayın editör bu uyap programını öğrenmek için bir kitap falan varmı tavsiye edebileceğiniz yoğunluktan bize hiç iş falan gösteren olmuyor ben 1 hafta oldu başlayalı daha hiç bir şey öğrenemedim lütfen böyle bir kaynak varsa yardımcı olurmusunuz çok üzülüyorum bu konuda nasıl yapıcak diye şimdiden çok teşekkürler
    Yorumu beğenenler:0

    Katipler.Net ve Adalet Bakanlığı görüşmeleri sonucu ortak bir platform oluşturuluyor çalışmakta olan ve yeni başlayacak personellerin kullanabileceği. Hangi iş nasıl nerden yapılır öğrenebileceksiniz. Merak ettiklerinizi sorabileceksiniz. Bildiğiniz konularda sizde yardımcı olabileceksiniz diğer personellere. Ayrıca her türlü örnek karar müzekkerelere de ulaşabileceksiniz. Çok kısa zamanda faaliyete geçiyor bu sistem.

    Yorumu beğenenler:2

    Sayın Editör UYAP eğitim sayfasına bir elin atın lütfen. Yeni başladık çok zorlanıyoruz. Zorlandığımız için ve henüz bir şey bilmediğimiz için art niyetli yıllanmış katipler tarafından iş öğretilme adı altında (aslında hiçbir şey öğretilmeyerek ) onların işlerini yapıyoruz. Lütfen bu sayfayı biraz aktif hale getirin de bir an önce buradan öğrenebilelim işimizi.

  14. Editör Editör says:

    Yeni katip ‘ Söz konusu projede sona gelinmiş olup bir kaç gün içerisinde faaliyete başlayacaktır.

  15. Yeni Katip says:

    Editör diyorki:

    Yeni katip ‘ Söz konusu projede sona gelinmiş olup bir kaç gün içerisinde faaliyete başlayacaktır.

    Yorumu beğenenler:0

    Çok teşekkürler sayın editör. Dört gözle bekliyoruz.

  16. aurora says:

    Projenin tamamlanmasına sevindim..Yeni başlayanlar olarak hepimiz çok hevesliyiz ama uyap ilk etapta gözümüzü korkuttu..Yoksa yoğunluktan bir de “amaaaaann zamanla öğrenirsin” lerle bir yere varılmıyo :/ uygulamaya geçmeli

  17. yepyeni katip says:

    yeni başladım ama hiçbir şey anlamıyorum bu uyap denen programdan. Arkadaşlar çok yoğunlar. Bana bir şeyler gösterecek zamanları bile olmuyor. Belki 1 ayda öğrenilecek bir şeydir bu program ama çalışan arkadaşların yoğunluğundan dolayı bana hiç ama hiç zaman ayıramıyorlar. Hakkımızda hayırlısı bakalım. Zaman çözecek her şeyi. Herkese iyi çalışmalar ve en kısa zamanda bu uyap programını öğrenmeler inşallah…

  18. dwarwendwarfy says:

    Uyap Uzaktan Eğitim Şimdilik iyi ama ileride ne kadar yararlı olacağını kestiremiyorum

  19. hsyn66-kartal says:

    uzaktan eğitim çok verimli arkadaşlar tabii önce çalıştığnız yerdeki arkadaşların ne yaptıklarını mantıken bi anlayın sonra uzaktan eğitimde konu konu bakın çok kolay oluyor hemen öğrenirsiniz…

  20. ran says:

    umt diyorki:

    Komisyondan Komisyona Değişebilir Ancak Teoride değil Uygulamada Öğrenirsiniz

    bişey olmaz arkadaşım, yanlış yaptıysan ya kendin düzeltirsin veya yetkin yoksa amirine düzelttirirsin. Hata yapmaktan korkmaman gerek, yanlış yapa yapa öğrenilir zaten.
    bol şans.