23
May
Yazar: | Okunma: 8.218 | Cevap: 30
Reklam

Arkadaşlar ben 4 yıllık okuyorum merkezde 1. sınıftayım sözleşmeli katibim ama beni merkezden 150 km uzakta bir ilçeye atmışlar bu durumda okulum merkezde olduğu için okulu bırakmak zorundamıyım yoksa yasal olarak okulumun olduğu şehire yani merkeze nasıl geçebilirim daha işe başlamadım. Eğitim durumundan tayin isteme hakkım var mı ? Yoksa 4/b lilerin tayin hakkı hiç mi yok ?


Dikkat: Sitemizde yayınlanan yazıların tüm hakları saklıdır. Yazıların tamamen veya kısmen kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. İhlal eden siteler ve yöneticileri hakkında Ankara C. Başsavcılığında yasal takip başlatılmaktadır.


Bu yazı için 30 yorum yapılmış yorumları alt kısımdaki yorumlar bölümünden görebilir yorum yapabilirsiniz.

Reklam


Kategori: Bilgi Alışverişi, Soru Cevap  Etiketler: , , , , , ,
Bu yazı için 30 yorum yapıldı.


Katipler.Net haber listesine "E-Mail Adresinizi Ekleyin" Gelişmelerden Anında Haberdar Olun !!!

E-Mail Adresiniz:

Açılan sayfada doğrulama kodunu yazarak "complete" butonuna tıklayınız. Onay maili gönderilecektir.

  1. Murat (Editör) says:

    Daha önce böyle bir durum olmuştu haber yapmıştık. Yani sözleşmeli memurların (katiplerde dahil) eğitim durumundan tayin hakkı vardır. Göreve başladıktan sonra bu talebinizi belirtir bir dilekçe yazarak komisyona verin. Reddedilmesi halinde idare mahkemesine itirazda bulunabilirsiniz.

    Kamuda tayin hakları kısıtlanan sözleşmeli personele yargıdan sevindirici haber geldi. Bursa İdare Mahkemesi, kendi mesleği ile ilgili üst öğrenimine devam edebilmek için tayin isteyen sözleşmeli personeli haklı buldu.

    Sağlık-Sen’in üyesi adına açtığı davada mahkeme, üst öğreniminin bulunduğu ile tayin isteyen ortopedi teknisyeninin talebini, sözleşmeli personel çalıştırma esaslarında olmadığı için reddeden idarenin işlemini iptal etti. Mahkeme iptal kararında, yükseköğrenimin teşvik edilmesi ve sunulan hizmetin daha kaliteli hale getirilmesinin idare açısından anayasal bir zorunluluk olduğuna dikkat çekti.

    Sağlık-Sen Genel Başkanı Mahmut Kaçar, mahkemenin üst öğrenim nedeniyle tayin talebinde bulunabileceği yönündeki kararının önemli olduğunu belirterek, “Kadrolu-sözleşmeli ayrımını ortadan kaldırmak amacıyla Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan Sözleşmeli Personel Yasa Taslağı’nda bu ve benzeri yargı kararları dikkate alınmalıdır” dedi.

  2. Nermin says:

    Arkadaşlar bende 2 yıllık okumayı düşünüyorum ancak okul bittiği zaman eski yere tekrarmı görevlendirirler acaba yoksa gittiğimiz yerde kalırmıyız ?

  3. Ferhat says:

    Bekleyin arkadaşlar kadro verilince hiç sorun çıkmaz 2 3 aydan verilecek galiba.

  4. katip şişli adliyesi says:

    öğrenim durumundan tayin yok, tayin için en az bir yıl çalışmış olman gerekiyor. Eş durumundan sadece tayin olunabiliyor, sağlık durumundanda ancak durumun düzelince geri dönüyorsun.. En güzeli becayiş ama onun içinde 1 yıl çalışman gerek..

  5. Butterfly says:

    İyide 1 yıl çalışma şartı varsa adam sınıftamı kalacak bu sürede.

  6. katip şişli adliyesi says:

    ben genelgede okuduğumu paylaştım.. Üzgünüm

  7. hasan2222 says:

    Göreve başladıktan ne kadar sonra vermem gerekli dilekçeyi sözleşmeliyim çünkü hani bu kadar zaman burada ilçede durman gerekli diyebilirler mi ?

  8. Huseyin_66 says:

    Peki hocam hem memurluk hem katiplik işi nasıl oluyor.Devamsızlık sorun olmuyormu.Bende lisans eğitimi görüyorum 1.sınıftayım.Katipliği kazanınca okula devam zorunluluğumuz kalkıyormu yani sadece sınavlaramı gircez?

  9. katip şişli adliyesi says:

    valla onu okulla çözüyorsun diye biliyorum ben..

  10. hty says:

    lisans 3. sınıftayım bende. Devam zorunluluğunuz kalkmıyor okulda. İlk yazılan yorumda gösterilen örnekte “kendi mesleği ile ilgili bölüm” ifadesine dikkat etmek lazım.

    Müsamaha gösterilirse çok istismar edilebilecek bir şey öğrenim durumu ; bir kişiye izin verilse geri kalan herkesde isteyecek. Okulumu rahatça devam ettiremeyeceğimin bilincindeydim katipliğe başvururken.

  11. bahar... says:

    bende 4 yıllık okuyeoum 2.sınıftayım bende okuduğum şehre gelmek istiyorum ama nasıl yapabilirim …
    birde benm sınavlarım perşembe başlıyor. 3 haziranda bitiyor. beni bu süre içinde ararlarsa tam finallerimin ortasına denk gelecek bu durumda baslama süresi veriyorlar mı ???

  12. Huseyin_66 says:

    Katiplik işi olursa okulu bırakıcazmı o zaman :(

    Okulla çözüyorsun derken nasıl çözülür o iş?

  13. katip şişli adliyesi says:

    okulda hocalarınla konuş, özellikle bölüm başkanıyla.. Ayrıca size sözlü tebliğden sonra 15 gününüz var işe başlamanız için..

  14. Huseyin_66 says:

    Bizim hocalarda tüm kıl ya yapmazlarki böyle bir şey :( . bölüm başkanı razı olursa diğer hocalar bişey diyemez demi?

  15. bahar... says:

    teşekkür ederim katip şişli adliyesi…

  16. hasan2222 says:

    ya yeterki beni aynı şehire versinler okul zaten gece benim gündüz iş gece okul ama öncelikle merkeze atanmam gerek :(

  17. mustafa says:

    arkadaşlar sözleşmeli personelin ne olursa olsun 1 yıl çalışma zorunluluğu yoktur… olabilecek tayin veya askere gitme konusunda. diğer bilgi veren arkadaşların söylediği büyük ihtimalle kadrolu katipler içindi. onlarda asalet tasdik denilen mevzu var… biz sözleşmeli personellerde bu yok zaten senelik sözleşme yapılıyor…

  18. hasan2222 says:

    mustafa arkadaşımın dediği doğru bizde yani sözleşmelide tasdik asalet denilen şey yokki sözleşme

  19. katip şişli adliyesi says:

    asalet tasdik yok, sene sonunda sicil yok ama tayin durumu benim dediğim gbi, ben ilk sözleşmeliyim bende tayin istiyorum ama şuan evlenmezsem zor .. Kimse yanlış bilgilerle umutlanmasın..

  20. katip şişli adliyesi says:

    ayrıca kadrolular için yıl aramıyorlar.. Sadece havuz tayinleri için en az 2 yıl görevli olman gerekiyor