02
Jan
Yazar: | Okunma: 5.609 | Cevap: 22
Reklam

4cMemur-Sen, şimdiye kadar yaptığı açıklamalarda, kamuda farklı istihdam türlerinin sona erdirilmesini, 4/C’li olarak çalışanların da kadrolu statüsüne alınmasını istemişti.

Bu anlamda, ilk olarak 4/C’lilere sendika üyesi olma hakkı kazandıran Memur-Sen, şimdi de çalışma süresinin 10 aydan 11 aya çıkarılmasını, ücretlerine de yüzde 14.3 ile yüzde 17.4 arasında artış yapılmasını sağladı.

Bu konuda, Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanı Ali Babacan, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, AK Parti Grup Başkanvekili Suat Kılıç ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Salih Kapusuz ile görüşmüş, 4/C’lilerin maaşlarının artırılması ve bir yıldan az çalıştırma uygulamasından vazgeçilerek,memurlar.biz kadrolu olarak istihdamlarının sağlanması talebinde bulunmuştu.

Memur-Sen’in girişimleri sonucu hayata geçirilen düzenlemeye göre;

*İlköğretim mezunlarının maaşları yüzde 17.4 oranında artırılarak, 114 lira artış sağlanmış ve 658 liradan 772 liraya artırılmıştır.

*Lise mezunlarının maaşları yüzde 15.8 oranında artırılarak, 106 lira ek ücret sağlanmış ve 856 liraya çıkarılmıştır.

*Yükseköğretim mezunların maaşları ise yüzde 14.3 oranında, 117 lira artırılarak, 937 liraya yükseltilmiştir.

*Geçici personelin aylıklarında yapılan artış ve çalışma sürelerinin 11 aya çıkarılmasıyla 2009 yılına göre 2010 yılı içinde ilköğretim mezunlarına yüzde 29.1, lise mezunlarına yüzde 27.3, üniversite mezunlarına yüzde 25.7 oranında ilave ödeme yapılacaktır.

Yapılan çalışmayı değerlendiren Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu, esas hedeflerine adım adım ilerlediklerini belirterek, “Kamu görevlisi istihdamında asıl ve temel olan, kadrolu memur, yani 4/A statüsüdür. Bu kapsamda, halen 4/B ve 4/C statüsünde istihdam edilen bütün kamu görevlilerinin kadrolu memur statüsüne geçirilmesi talebimizi bir kez daha tekrarlıyoruz” şeklinde konuştu.


Dikkat: Sitemizde yayınlanan yazıların tüm hakları saklıdır. Yazıların tamamen veya kısmen kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. İhlal eden siteler ve yöneticileri hakkında Ankara C. Başsavcılığında yasal takip başlatılmaktadır.


Bu yazı için 22 yorum yapılmış yorumları alt kısımdaki yorumlar bölümünden görebilir yorum yapabilirsiniz.

Reklam


Kategori: Haberler, Memurlar, Sendikalar  Etiketler: , , , , , , , , , , , ,
Bu yazı için 22 yorum yapıldı.


Katipler.Net haber listesine "E-Mail Adresinizi Ekleyin" Gelişmelerden Anında Haberdar Olun !!!

E-Mail Adresiniz:

Açılan sayfada doğrulama kodunu yazarak "complete" butonuna tıklayınız. Onay maili gönderilecektir.

  1. avni danacı says:

    ben 4 c li çalışıyorum bizler memurun tüm hak ve cezalarından yararlanacak diyor ama haka gelince bir şey vemiyorlar örnek giyim yardımı

  2. gizem says:

    bizim suçumuz işçi olmakmı iş güvencemiz yok ücretler çok düşük ve en çok çalışan kesim herişte çalıştırılıyoruz heryerde çalıştırıyorlar hayır deme şansın yok bizim suçumuzmu işyerlerin satılması neden yanlış politikalar yüzünden bizler mağduruz

  3. sümerbank mağduru says:

    atatürkün kurduğu fabrikalarımız şimdi fare yuvası bu emanetleri böylemi koruyacaktık neden bütün güzellikleri kaybediyoruz neden değerlerimize sahip çıkmıyoruz daha doğrusu çıkartılmıyoruz susturuluyoruz şimdi 650 lira maaşla hizmetli olarak çalışıyoruz biz bunları haketmedik

  4. ali says:

    sizmi 11 aya çıkardınız yoksa tekel işçilerinin onurlu eylemimi ölmek var dönmek yok

  5. CEM says:

    ARKADAŞLAR BU ADLİYEYE 4C ATAMALARI NEZAMAN YAPILCAK BİLEN VARMI BEKLEMEKTEN ÇATLADIK ARTIK

  6. ???* says:

    arkadaşlar ne zaman adliyeye işe çağrılcaz.çatladık..bi cevap verin !!!!!

  7. murat says:

    slm bende özelleştirme magduruyum 2 aydır çıkış dayız ne zaman olacak bu bakan lar kurulu 2010 iş başı yapamadık hala lütfen bilgisi olan varsa lütfen yazsın

  8. 10 aylık says:

    4/c mauduryetimiz hala devam ediyo normal kadrolu memurdan fazla calışıyoz aldığımız ücret asgari ücretin altında varsa dünyada böle bi adalet siz milletimize sesleniyom devlet yetkilirmize sesleniyom belki duyarlar türkiyede böle bi sistem var başka ülkelerde yoktur zanedersem 10 ay calış 2 işsiz gez kış günü ac sefil gez

  9. sümerbank mağduru says:

    biz 4 c ler işçimiyiz memurmuyuz arada sıkıştık önceki haklarımız da yok sayıldı asgari ücretle başladık duyun artık sesimizi SÜMER HOLDİNGİN gömlek pijama üreten fabrikasında şimdi hayvanlar dolaşıyor şehrin orta yeri farelere kaldı

  10. e b k mağduru says:

    biz 4 yıldır 4c li çalışıyoruz geriye dönük bi hak talebimiz olabilirmi

  11. e b k mağduru says:

    sadece özlük hakkıyla kalmıyo ne kredı nede 10 ayı geçen taksitle bımal alabiliyoruz eli kolu bağlı kaldık

  12. naim says:

    4/c liler ne zaman işbaşı yapacaklar daha önceleri 45 günde iş başı bapmıştık şimdi70 gün oldu hala haber bekliyoruz cok ara verildi

  13. oktay says:

    4/c liler ne zaman işbaşı yapacaklar sonra calışan bir insan 1 ay durabilir 2 ayda bunalıma girer bir an önce iyi haberler bekliyorum saygılar

  14. hüseyin duran says:

    ben 4/c olarak 2yıl çalıştım ve 2008 de istifa ettim ancak şimdi geri dönmek istiyorum normal 4/a lı memur olsam hiç sorun yok ama 4/c li olunca her taraf sorun nasıl bir yol izlemem gerekiyor bu konuda bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim

  15. SEVGİ says:

    BİZ 4 C LİLERİ NEDEN ÖNEMSEMİYORLAR BİZLERDEN NEDEN GEÇMİŞE YÖNELİK YEMEK PARASINI KESİYORLAR SAĞLIK BAKANLIĞININ 4 C LERİN ÜÇ KURUŞLUK YEMEK PARASINI ÖDERSE DEVLETİN BÜTCESİ YIKIMAMI UĞRAR ACABA ALDIĞIMIZ PARANIN NE KADAR OLDUĞUNU UNUTUYORLAR GALİBA LÜTFEN CEVAP BEKLİYORUM

  16. 4cli says:

    benin hakkımı yıyen daha başka yıyecek şey bulur

  17. hulya says:

    biz 4celi olarak cokeziliyoruz bizim halimiz ne olacak diğer memurlardn çok iş yapıyoruz ama onlar bizden üç kat fazla para alıyor bu adaletsizlige artk bison verilsin hiç bi hak talep edemiyoz lütven sesimizi duyun

  18. şendoğan says:

    bazı kurumlar 4 Csıtadusunde çalışan personelini . 2011yılı başında çalıştırırken bazıkurumlar sa 4 c personelini 1 OCAK itibarıyle 31 ocağa kadar ucretsiz izine çıkardı. biz de sağlıkta çalışıyoruz dönersermayeden yararlanmıyoruz. aldığımız ücret sefalet ücretidir.TEKEL İŞÇİLERİ OLARAK KENDİMİZİ BUDANMIŞ AĞAÇGİBİ HİSEDİYORUZ. biran önce yasal düzenleme istiyoruz. ücretlerden iyileştirme yılda 12 ay çalışma k istiyoruz tüm sendikalarda destek istiyoruz.

  19. oguzhan says:

    sizmi bizi düşünüyorsunuz hükümet bozuntuları

  20. osman says:

    ne zamandan beri çalışanlara hizmete başladınız daha düne kadar hükümet kanadında çarpışıyordunuz .
    memur hakkını korumayan yalan beyan veren sendika istemiyoruz.